En härlig helg

Kategori:

Helgen inleddes med en lugn hemmakväll tillsammans med Jonte. Vi åt hemmagjorda hamburgare till middag och kollade på Gladiator med tända ljus och lösgodis. Igår när han gick till jobbet gav jag mig ut på en löprunda och strax efter det kom Sofia över. Vi åt middag och drack vin och berättade för varandra om våra liv, hennes i Norrköping som student och mitt i Stockholm som arbetsmyra. Efter ett tag droppade även Viktor och Cribba in, strax därefter kom Mikael, Karl och Max och sist in var Anton, Johannes,Sebastian och Hannes. När alla var på plats i vardagsrummet rörde vi oss ner till biljardpalatset här på Fridhemsplan. Jag rörde mig hemåt runt 0130-snåret och när jag kom hem låg Jonathan och sov som en stock i min säng.

Idag vaknade jag när han återigen gick till jobbet. Jag klev upp och åt en tunn frukost bestående av ett ägg och lite fil. Fick ett ryck och städade ur mitt rum, vilket tog mer än en timme och fyra soppåsar senare. En riktig liten skitgris kan jag vara, men nu är det fint och rent och icke-dammigt, så jag ska försöka hålla det såhär ett tag nu. Vid 1130 gav jag mig ut på en powerwalk som jag avslutade innanför dörren när klockan slagit 1530. Själva pw:n varade dock bara totalt 1:40 h. Resten spenderade jag på jobbet, med Hanna på stan, och i väntan på och på djurgårdsfärjan. Nu ligger jag helt slut i min säng och snart kommer Jonathan hit igen. Kanske blir pizza till middag?
Puss på er




Kommentarer


Kommentera inlägget här: