I wish you were a stranger.

Kategori: Naathalie,

Jag hatar att plugga. Imorgon skall min uppsats om D-dagen vara inlämnad, på torsdag är historieprovet, engelskaläxan är tills på fredag, svenskauppsatsen ska vara klar den här veckan och till råga på allt så är mina nycklar och mitt skåplås borta.
Jag har ingen aning om hur det gick till, men det skedde iallafall på rasten mellan klassrådet och svenskan. Just den rasten har vi samtidigt som 9H,  vilket betyder att våran korridor är oframkomlig dessa tio minuter. Jag letade efter mina svenskaböcker samtidigt som alla pratade med mig, knuffades och skrek till varandra. Jag hittade inte det jag sökte, så jag antog att dom låg uppe i klassrummet. Samtidigt som jag pratade med Maya eller Ellen eller någon annan i min närhet, minns inte vem - så låste jag mitt skåp och gick därifrån. Tror jag. Men - och här är det stora MEN - jag har inget minne av att jag varken låste skåpet eller tog mina nycklar.
Är man tankspridd så är man, är man stressad så uppstår ofta liknande situationer. Det händer åtminstonde mig allför ofta.
Lämnar allt jag har
för en timme vackert väder.

      image25

Kommentarer


Kommentera inlägget här: