Det var fel väg, älskling.

Kategori: Naathalie,

Hon gråter, men det kommer inga tårar
Hon skriker, men det hörs inget ljud.
Hon ber dig om hälp, men du vill inte lyssna.
Jag ska aldrig skaffa barn, visst, dom är söta men står man ut med deras skrik och gråt hur länge som helst?
Det verkar visst så, men  jag skulle aldrig klara av det. Plus att det är otroligt mycket man ska tänka på och komma ihåg hela tiden - Vaknade hon inatt? När vaknade hon? Åt hon mycket till frukost? Vad åt hon till frukost? Hur mycket var klockan då? Har hon sovit middag? När gjorde hon det? Hur mycket är egentligen klockan? Har hon gjort i blöjan? Är det från min bebis det luktar så illa eller är det någon annans som har ätit för mycket? Jag måste ge henne mellis, stanna bilen, parkera varsomhelst för hon måste ha mellis. Sedan är det kväll, hon börjar bli trött och det är vid denna tidpunkt skrikandet sätter igång för fulla muggar. Och då vill man helst bara stoppa bomull i öronen. Men det kan man ju inte göra, det går ju inte att sitta och bara kolla på ungen när hon gråter. Så man plockar upp, tröstar och leker med henne tills hon somnat.
Aldrig en lugn stund, nej fy.
Men andras barn, dom går finfint.
 För när jag ser dom är jag tacksam över att jag bara är femton och fortfarande går i nian som en vettig människa.
Jag lyckades plugga lite igårkväll, på andra världskriget. Det ska vara klart på måndag, jag ska kunna det utan och innan - i sömnen - så jag har ingen aning om varför jag sitter här istället för att göra lite nytta.
Typ som att  gå in mina nya skor, eller något.



Förresten så tror jag att min Ipod har legat igång i min jackficka ett bra tag, för den funkade inte nu när jag tänkte lyssna på musik och hitta lite inspiritaion.

      
"Torn apart at the seams and my dreams turn to tears.
I'm not feeling this situation.
Run away, try to find that safe place you can hide,
it's the best place to be when you're feeling like me
."

Kommentarer


Kommentera inlägget här: