Stjärna.

Kategori: Naathalie,

shit, shock, horror.'

Owh, ännu en dag på jobbet, som faktiskt inte slutade i katastrof, för en gångs skull.
Tjaa, vad kan man säga? Vi jobbar på från åtta till tio, tar fika med en tidning som INTE innehålle sporten, återgår efter en kvarts vila till arbetet, och fortsätter ända till klockan tolv då vi styr våra steg mot solbergas matsal, iallafall för min del. Äter lunch med Anthon, Richard & Kenneth, går tillbaka till Atterdags och fortsätter där vi tidigare slutat.
Klockan fyra är dagen slut, och Nathalie går hemåt, uttröttad och slö, vill bara slänga sig på sängen men, det är läxor som väntar på att göras och tv-serier som väntar att kollas på. Så, ingen vila för min del förrän framåt klockan närmar sig tolvsnåret. Igen.
Men man vinner något på allt - nu vet jag iallafall att ett kilo socker kostar nio&nittio och man får tre st budgetrisifrutti för arton svenska kronor. Hur mycket det blir i turkpengar har jag ingen aning om. Men i kinesiska blir det ungefär lika mycket, det var det åtminstonde när jag var där. Och det var i maj, så tiderna kan ju ha förändrats.

Anlände till kören idag strax efter fyra, fick springa för att inte komma alltför sent. Väl där så somnade jag nästan, men var tvungen att piggna till för att hänga med i övningarna.
Förresten, jag försökte tycka om kaffe häromdagen, bara för att orka med att jobba. Det smakade verkligen jätte illa, och jag ångrar nästan att jag valde det iastället för choklad. Men bara nästan, för jag ångrar ingenting.
He's better of without her anyway.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: