sommardröm

Kategori: sommaren 2008

Jag och Swarly gick staden runt, precis som alla andra kvällar. Precis som vanligt. Precis som det ska vara.
Jobbigt, men precis som det ska vara.

Kom hem för ungefär en halvitmme sen och fick smaka Virginias och Jakobs pannkakor.
Nattmat är ju bara negativt om man är stor.

Jag bestämde mig för att det inte var någon fara om jag tog de sista pannkakorna, men bestämde mig i samma stund att hårdträning står på schemat i höst. Jag ska vara i toppform, oh yes.

Kusinerna biff är ju inte av ingen anledning, eller hur.


Nu

är det hög tid för mig att sova, speciellt med tanke på att jag endast sovit två och en halv timme idag och att jag måste upp tidigt imorgon.

Jag hatar att saker måste fixas hela tiden. Eller, hela tiden.
Just nu, när jag är mitt uppe i flytten. Eller, ja, iochförsig. Jag flyttar ju på söndag, så det är väl mitt uppe i slutet av flytten, rättare sagt.
Imorgon måste jag upp tidigt för att hämta en säng, dammsuga rummet och umgås med Virginia och Jakob en sista gång innan jag ska på avskedspicknick med några andra vänner.

Sista natten får jag dock tillbringa själv, då Virginia och Jakob ska på, vad kallar man det, trippeldate?

Känner att jag kanske inte riktigt platsar där.
Allting går så fort. Nu har hela sommaren runnit förbi, och vad har jag gjort? Vad har jag upplevt och lärt mig?
Vad har jag förlorat och gått miste om?

Hinner jag så blir det en lista på det imorgon.

Godnatt nu. Sleep tight.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: