sommarens medeltid

Kategori: sommaren 2008

Okej, jag ändrar mig.
Kanske fyra eller möjligtvis fem lådor. För jag lyckades få ihop 3 lådor idag när jag packade ner alla kläder jag inte använder, sängkläder och träningskläder. Ja, tre lådor med bara kläder. Och jag kommer inte ens använda hälften.

Jag känner mig dock inte lika stressad längre, efter att Jakob intalat mig att jodå, det är bara att slänga ner alla småsaker i en kartong. Förut blev jag stressad bara av att befinna mig i mitt rum, för jag tyckte att allting låg överallt och ingenting var där det skulle; i flyttlådorna.

Min planering går som smort, dessutom fick jag elva stycken rör till alla mina femtioöringar. Det kommer räcka precis, om man räknar med mitt rör hemma med.

Vid fyratiden drog Virginia och Jakob med mig till medeltidsmarknaden nere vid botaniska. Jag är egentligen helt emot allt som har med medeltidsveckan att göra, men jag kände att jag kunde nog stå ut ett par timmar där nere för att få spendera lite tid med Virginia.
Det kommer nog ändå vara det svåraste när jag flyttar. Att bara lämna sådär, lämna oss.
Nej, jag har inget liv.
Ja, jag cyklar över hela stan för att få min tvätt ren även fast tvättstugan ligger precis bredvid.

Ja, jag cyklar hellre över hela stan än att tvätta mina egna kläder.

Ja, jag är förbannat lat.

Men jag väljer att kalla det att kombinera nytta med nöje.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: