sommarförberedelser

Kategori: sommaren 2008

Äntligenäntligenäntligen! Ja, beskedet låg där hemma på skrivbordet när jag kom hem från båten imorse.
Jag är antagen, jag har kommit in på Nynäshamns gymnasie och jag ska fly-fly-flytta på söndag!
Wiiiouuuwiiioou!

Har alltså haft fullt upp idag, vänt upp och ner på hela mitt rum och slängt nästan hela mitt liv som jag bara kan ha kvar om jag ska stanna på ett ställe i papperskorgen. Fick hjälp av Virginia och Jakob, tack och lov. Annars hade jag nog fortfarande suttit här med gamla papper upp över öronen som jag bara skulle sparat för att någon av mina gamla lärare tagit på dem. Och jag menar - något minne måste man väl få ha kvar från solbergatiden?
Nej, jag är förbannat sentimental och det är tur att jag har någon som kan få mig att bli av med skräpet jag mer än gärna samlar på mig.
Nu står i alla fall mitt rum lite tommare, lite dammigare och väldigt mycket opersonligare.


Jag har svårt att släppa saker, men jag antar att det är dags nu.. Dags att lämna allt jag växt upp med och tillvaron som legat till grund för mitt liv.

Imorgon kommer flyttlådorna, då ska jag försöka få ner kläder och andra saker jag inte använder alltför ofta utan som bara ligger där och tar plats. Dagarna räknas, och nu är det bara 4 dagar kvar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: