sommarmorgon

Kategori: sommaren 2008

Eftersom att jag varit (och fortfarande är) så stressad över flytten så packade jag ner mitt täcke, mina kuddar och allt som har med sängen och en god natts sömn att göra, som tur var fick jag sova inne hos Virginia och Jakob inatt. Hoppas bara att jag får göra det kommande nätterna också.

Idag ska jag bara sätta alla mina femtioöringar i rör, och lägga ner de sista småsakerna som kan läggas ner. Kanske att jag hinner dammsuga idag också, får se.
Imorgon har jag i alla fall lovat Swarly att träffa honom en sista gång, så jag vet inte hur mycket tid jag får över då, men annars har jag ju lördagen också, och söndagmorgon.
Men bara femtioöringarna försvinner så kommer det kännas lättare, för tillfället står de bara där och tar plats och väger mer än de skulle göra om de var sedlar.


Ja, första natten med bettskena var väl inte den bästa, men jag överlever. Jag kommer vänja mig sa tandläkaren.
Och de brukar ju veta vad de pratar om.
Förhoppningsvis.
Idag ska jag hem till farmor och kolla på invigningen till OS. Jag vet egentligen inte varför jag gör det.
Kanske för att jag vill vara snäll mot farmor, kanske för att jag försöker bli intressad av idrott en gång för alla.
Kanske för att jag faktiskt har varit just där och sett just den arenan långt innan den var färdigbyggd, för ett år sen, kanske för att jag är så förbannat fäst vid landet och bara vill tillbaka dit varenda sekund.

Jag vet inte varför. Kanske för att jag har bestämt mig för att försöka följa OS det här året.

Det hör ju trots allt till allmänbildningen.
 
Och den har ju aldrig skadat någon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: