sommarpacka

Kategori: sommaren 2008

Jaha, då sitter man här med en illröd bettskena och ens egna tänder förevigade i en gipsstaty.
En glasmonter skulle inte sitta fel nu.

Pappa kom förbi med flyttlådorna förut, så precis enligt schemat började jag packa 11.30.
Jag har inte ens fyllt en låda helt. Flyttar man så brukar man ju ha överfullt med saker, man får panik på allting som är i vägen och hindrar en från att se klart i oredan. Jag får panik på mig, på allting som inte står i vägen, för jag har inte överfullt med saker, det kommer säkert med två flyttlådor för min del.
Och då flyttar man ju inte på riktigt. Flyttar man på riktigt så är det överfullt med saker och allting är i vägen.

Jag är inte längre sugen på att packa när jag såg hur lite det blev. Jag är ju inte klar på långa vägar än, men jag tror ändå bara jag får ihop två, max tre flyttlådor.

Nej, istället för att slösa värdefull tid ska jag nu springa ner och panta mina flaskor som motsvarar tolv kronor.

Jag är rik.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: