sommarsömn

Kategori: sommaren 2008

När är egentligen fösent?

Jag borde sova vid det här laget.
Eller, ja. Jag borde ligga i min dubbelsäng och lyssna på min svarta iPod som matchar mina svarta lakan. Jag borde ha ställt in den på timer och bara försökt somna. Jag borde ha bett min godnatt-bön till Gud och hoppats på en bättre morgondag. Jag borde ha stängt av alla mina tankar nu och bara velat sova. Jag borde ha stängt av både min och Hannes dator och släckt lampan i köket. Jag borde ha tagit ur mina linser och tvättat ansiktet. Jag borde ha städat bort alla saker från min säng och slängt smutskläderna i tvätten. Jag borde ha hängt upp min gardinstång som ramlade ner för några dagar sen och som jag bara låtit ligga kvar på golvet och stirra upp på mig varje gång jag kommer in i rummet sen dess.
Jag borde ha borstat tänderna.

Jag borde i alla fall vara lite trött vid det här laget.

Kommentarer

  • Benita säger:

    Svar: jag förstår dig!

    2008-08-17 | 12:20:23
    Bloggadress: http://syskonbloggen.blogg.se/
  • Maya säger:

    Du borde ha borstat tänderna med den fantastiska tandborsten. Jag måste bara ha en sån!

    2008-08-17 | 18:13:58
    Bloggadress: http://mayaws.blogg.se/

Kommentera inlägget här: