life goes life

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Det kändes alltid så bra, alltid så jävla rätt att jag flyttade från Gotland.
Jag har vägrat se tillbaka på allting som var, vägrat att inse att det som brukade vara mitt liv, min vardag, faktiskt ligger bakom mig nu. Alla som jag umgicks med är inte längre en del av min vardag, de finns numera bara i mitt huvud.
Frågar någon om er så behöver dem inte tro mig när jag säger att ni brukade vara mitt liv, för de har inga bevis på att ni faktiskt finns.
För dem kan ni lika gärna vara påhittade, ser de bilder på er kan jag bara ha googlat någon random på internet.
Jag läser om era liv som är kvar där på ön, jag läser om er som fortfarande är sammansvetsade, trots att jag inte finns med i bilden längre. Tomrummet jag lämnade efter mig när jag flyttade har ni fyllt ut igen, utan en tanke på att jag en gång fanns där, jag var en gång en av er.

Men det är klart, det var ju jag som valde att lämna er.
Jag borde inte klaga.

Kommentarer

  • Julia säger:

    jag ska läsa din blogg flitigt :D det är ju extra viktigt nu när jag aldrig får någon muntlig update så att säga :P

    2008-08-26 | 21:52:47
  • Maya säger:

    Jag älskar din design! Vem har gjort den? Men jag blir orolig när du skriver sådär. Du verkar inte förstå att din plats aldrig kommer gå att fylla, att det alltid är något som saknas utan dig och att det aldrig kommer bli som förrut igen. Framförallt inte om du försöker förtränga allt underbart som faktiskt också funnits. För jag har upplevt det så iallafall.

    2008-08-26 | 23:02:16
    Bloggadress: http://mayaws.blogg.se/
  • sis the bliss säger:

    Jag har många fina minnen med dig :) och även om du befinner dig på andra sidan Östersjön, så finns det alltid en speciell plats för dig här nere, om du någon gång skulle behöva den :) <3

    2008-08-28 | 14:44:42
    Bloggadress: http://sissaul.blogg.se/

Kommentera inlägget här: