sommaren är kort just nu, men på något sätt känns det bra för tillfället

Kategori: sommaren 2008

Första dagen i det som skall bli mitt nya liv.

Jag var med Sandra på jobbet nästan hela dagen.
Vid halv ett mötte vi upp med Hannes&lillan, Gints, Ekman och Edgars för lunch.
Det blev krångligt och det slutade med att jag och Sandra - efter att ha gått ända ner till hamnen - gick tillbaka till centrum till ett ställe på andra sidan gatan där hon jobbar och fick i oss sex st pannkakor.
Hur ramlar vi alltid dit? Vi kom ju överens om att vi var trötta på skiten.

Runt tre-tiden kom Andreas och Chrish ner hit till Nynäs för att ses en stund.
Eftersom att jag inte bott här så länge än så vet jag inte riktigt vad man sysselsätter sig med här, men utbudet på aktiviteter här är rätt litet här så spelade det nog ingen roll vad vi gjorde.
Vi gick ner till hamnen där vi åt en sen lunch/tidig middag. Jag visade runt dem lite, "en guidning runt stan" ville jag kalla det. Vet inte om den blev så lyckad, men jag fick träffa dem i alla fall, och det var huvudsaken.

När vi kom hem stack killarna till hockeyträningen och där satt vi tillsammans med Gints, som inte spelar för tillfället pga sin ryggskada. Han stannade hos oss resten av kvällen, han gick hem alldeles nyss.
Vi spelade lite tv-spel och kollade på film - "Horton hears a who!"

Visst, filmen var askalas och allt det där, men jag kunde inte undgå tankarna som hela tiden cirkulade kring den där personen, just den som berättade för mig för nästan exakt tre månader sen att personen sett just den filmen och, om jag minns rätt, att den var rolig.

Nu har jag också sett den filmen, precis som jag tänkte att jag någongång skulle göra, då den där dagen för nästan exakt tre månader sen.

Det enda som fattades var du.


sandra lunch   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: