födelsedag igen, igen

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Jag vaknade klockan elva imorse och det var nog rekord för min del, måste jag säga.
Men allt var Gints fel, från början.

Fredagar brukade vara de dagar då jag alltid hade fullt upp förut, fullt med att göra ingenting. Fullt upp med att springa runt och leva livet med mina vänner.

Igår var min första fredag sen vardagen blev mitt schema igen.
Att ta det lugnt var bara att glömma, totalskippa och slänga i sjön.

Sandra och Hannes gick ut och åt middag på tu man hand, medan jag och Gints var hemma och barnvaktade.
Samtidigt som han sjukskrivennördade och jag skolnördade. Och Lovisa sprang runt och levde så mycket hon kunde och lite till.

De lyckliga två kom hem, och Lovisa fick besök av John Blund.
Gints stannade halva natten och jag somnade vid tre imorse.



Idag har jag bara pluggat. Pluggat matte och pluggat svenska. Läst naturkunskap och pluggat lite mera matte.

Hannes fyller tjugotre idag så hembakade tårtan står i kylen, prydd med orden "Bite me!" och två marsipanrosor.
Och snart kommer det vara fullt av liv och rörelese här hemma, inte bara Lumpi som springer runt och lever.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: