5 december 2008 kvä-kvä-kvällen

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Godkväll. Eller snart godmorgon, beroende på hur man ser det.

Efter skolan var jag med Sandra på hennes jobb, och halv åtta var det match, NHC-Gnesta, tvåans sista.
NHC vann med 9-3, men det hade ju varit lugnt ändå eftersom de redan är klara.

Kom hem runt tio-tiden, då planen var att jag skulle packa fort och kila hem till LInnéa, men bestämmer man något med mig kan man ju alltid förvänta sig en försening i planeringen på ca femtioåtta timmar.
Jag blev sentimental, rotade fram min ofantligt stora resväska ur garderoben, kastade ut alla saker där i tills jag hittade min dagbok från december förra året. Jag började läsa, jag fastnade och jag blev ännu mer sentimental.
Om några få dagar är det exakt ett år sen jag åkte till Brasilien. Exakt ett år sen. December 2007. Julafton, dagarna innan. Allt kom tillbaka. Sen kom även verkligheten tillbaka, så jag kastade i sovkläder och pengar i en kasse och gick utanför dörren för att upptäcka att Linnéas mamma faktiskt fungerar som privstchaufför ibland.

Vi kollade på Garfield och nu ska vi vara vakna hela natten (troligt).

Kommentarer

  • Maya säger:

    Söta du. Jag minns allt. När du kom hem. Hur jävla underbart det var. Jag minns lyckan. Jag sprang runt och letade på båten efter dig och skulle just gå till informationen. Där satt du, solbrändare än nånsin. Och så perfekt snygg.

    2008-12-06 | 11:42:04
    Bloggadress: http://mmayas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: