lördag 13 december 2008 - nu var det tydligen lucia igen

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Godkväll.

Jag får passa på att blogga nu när jag är hemma hos Sophie och faktiskt har tillgång till internet.

Imorse for jag och Sophie in till stan för att julhandla. Förutom att vi var tvungna att ta en ersättningsbuss pga en olycka så vart dagen riktigt bra. Julkänslan började komma tillbaka till mig lite smått, och trots att jag avskyr att handla julklappar så fann jag ett visst nöje i det idag.

Vi satte oss på tåget hem igen när klockan var över sjutton, trots det hann jag inte handla färdigt till alla som jag ska handla till men förhoppningsvis kommer vi vara tillbaka där på torsdag.

När vi var tillbaka i Nynäs gick vi hem till mig. Sophie gjorde mig fattig på nudlar och hälpte mig äta upp mackorna innan de blir dåliga. Efter att vi sedan gått hem till henne och kollat på Arn med hela familjen Korell tog vi en långpromenad med hundarna.

Nu är klockan alldeles för sent och jag är alldeles för trött och jag saknar Brasilien alldeles för mycket. För ett år sen satt jag på andra sidan ekvatorn och solade. Nu sitter jag här i skitsverige med skolan som hela mitt liv. Jag funderar dessutom på att ta tillbaka min gamla bloggdesign - helsvart med röda och grå detaljer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: