lördag 27 december 2008 hem till Gotland igen

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Tillbaka på Gotland igen då. Senast var väl för två månader sen (förutom med hockeyn) så lite skönt är det att vara tillbaka.

Sov ju hos farmor inatt, bokade biljetterna på riktigt imorse.

Vadå vara ute i sista sekund.

Kom till Nynäs runt halv tre, då jag och kusin for in till Handen för att kolla mellandagsrean (igen, för min del).
Jag hittade väskan jag ville ha, ringde pappa som satte in pengar åt mig och vips så var jag inte väsklös längre.

Pappor är allt bra att ha, för det mesta. Alltid egentligen.

Tog en varsin macka på Subway och rullade sedan hemåt igen. Hemma två timmar innan båten går, lite tight tidsplan kanske. Men det löste sig, jag fick skjuts av Linneás pappa till hamnen, vilken tur. Båten var full så min utsikt var mig själv i ett spegelfönster.

Jag klagar inte. Hade det inte blåst så kallt när rökarfolk öppnade dörren hela tiden hade jag haft det askalas.

Slapp ta taxi också, eftersom någon just tagit körkort och är körgladast i stan.

Tack så mycket, Emil!

Nu ska jag sova och vakna upp imorgon och kanske kolla mellandagsrean här på Gotland också.
Förhoppningsvis träffa Swarly och kanske Maya, men ett steg i taget.

Jag måste ju vakna först.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: