Hea-hea-heartbeats

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

På bättre humör än igår, hur bra som helst.

Jag skulle ju egentligen ha stannat här hos farmor  över natten men fick panik och åkte hem igen runt sjutiden.
Amanda hoppade på tåget i Ösmo som bestämt, och alla var glada. Vi gick hem och lämnade mina väskor med tunga saker och promenerade sen bort mot Kvantum för att handla lite frukost tills idag. När vi såg parkeringen kom vi på att det var juldagen och att dem inte alls hade öppet till kl 22 som vanligt. Shell nästa, och därefter filmkedjan.
Vi hyrde "The Shining" och gick inte så glada och varma hemåt. Kom hem runt elva-tiden.
Filmen var superbra, förutom att jag somnade ungefär hela tiden.
När filmen var slut var jag lyckligast i världen, eftersom jag hade varit vaken till kl fem på morgonen den dagen längtade jag efter att få sova en hel natt. Trodde jag. När jag äntligen blev lämnad ifred tänkte jag att klockan var runt två och att jag ändå kunde få sova rätt mycket ändå. När jag kollade på mobilen visade den 04:04.

Jag höll på att bli arg på någon, men jag var för trött.


Idag vaknade vi klockan elva och var uppe med ett ryck. Frukost och dusch och städ och stressa iväg ner till stationen för att upptäcka att vi måste sitta på tåget i femtio minuter innan det ens rör på sig. Kom till Handen och kollade in mellandagsrean som just börjat. Glömde det viktigaste, men blev dock en bra dag iallafall. Jag fortsatte sedan hem till farmor för att komma i lagom timing till middagen. Nu ska vi nog kolla lite på film, kanske spela något, men ikväll ska jag iallafall sova i tid, jag tänker inte bli störd, inte ikväll också.

Ska ju med båten till Gotland imorgon. Mellandagarna på Gotland. Nyår på Gotland.

Och ingen hemresa. Absolut ingen hemresa, någonstans längre.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: