Call it what you wanna call it, I'm a fucking alcoholic.

Kategori: Naathalie,

Egentligen hatar jag att plugga, men jag är så inne på NV, så det har medfört att jag faktiskt blir glad av tanken på religionsprovet som vi har i slutet av febuari. Men det är inte tanken på själva provet som håller mig uppe, utan det är tanken på hur bra jag kommer lyckas med det, hur snyggt det kommer bli med ett stort MVG skrivet på framsidan med stora, röda bokstäver, och hur underbart nice det kommer vara att kolla på mitt slutbetyg med ännu ett till MVG tryckt på listan.
Och det är nog dags att jag börjar vänja mig vid en hel del härliga kvällar instängd på rummet med glasögonen påklistrade och näsan fast nere i böckerna redan nu.
Men känner fortfarande starkt behov av att få komma upp till Stockholm med jämna mellanrum, och bara komma bort från allting då och då. Vi får se hur det går, en dag i taget och allting kommer gå så bra så.
Franskan ska jag nog sätta dit också, vid närmare eftertanke. Men, ack så mycket som stjäl min uppmärksamhet hela tiden.
Det hela kom med en väldans dålig timing, men jag tror att det kommer bli bra nu, eller snart i alla fall, om inte annat. Bara jag spikar religionsprovet och några prov till så löser sig allting nog ganska bra. Fast i och för sig, nu sitter jag fast här igen, och har så svårt att slita mig. Virginia har stuckit på träningen och jag ska vara klar med två översatta texter om Frankrike när hon kommer hem igen. Sedan är det ju mat som måste ätas, och disk som vill bli ren. Det är så lätt att glömma allt sånt där, speciellt det förstnämnda eftersom att det syns inga synliga spår efter det, till skillnad från disken som bara står där i diskhon som ett fult och jobbigt minne som bara måste bort.

Ellen, jaa.
image106
Något som var för ungefär sådär åttatusen år sen nu, säger känslan.

Kommentarer

  • maya säger:

    lilla nathalie, du och jag har mycket att lära oss av varandra för vi är för olika men på en punkt är vi lika, när det gäller känsligheten. See ya imorgon

    2008-01-31 | 23:03:01
    Bloggadress: http://mayamedys.blogg.se

Kommentera inlägget här: