Finns det något som är bra, bra på riktigt?

Kategori: Naathalie,

And all I can do is touch her long, blonde hair.

Jag vet varför jag var taggad på orientering förut. Jag hade glömt bort hur det var.
Jag hatar orientering mer än något annat, fy fan vad jobbigt det är. Tack vare de senaste dagarna var jag slut redan innan första stationen. Tur att jag hade Richard, annars hade jag aldrig kommit runt.

Nu sitter jag hemma hos mamma och funderar på hur allting egentligen är.
Finns det någon jag verkligen kan lita på? Eller är alla bara bra till en början? Eller, är alla bra och det är hos mig problemet är, att det är jag som överreagerar?

När den där tighta kontakten försvinner efter ett tag, är det mig det är fel på då, har det blivit för mycket?
Jag skulle inte påstå att jag är osäker på mig själv, det är jag verkligen inte.
Men när det kommer till sånt här är jag den minsta människan på jorden. Så fort någonting förändras, tex att man inte hörs 5 gånger om dagen längre som man alltid gjorde förut, att man inte längre har lika mycket att prata om när man väl pratar i telefon, så dyker tankarna upp. Vad har jag gjort för fel nu då? Varför ringer jag upp? Vill personen prata med mig så hör den av sig till mig. Bara för att jag inte har något bättre för mig har ju den människan ett liv, den har inte tid med mig hela tiden.
Jag betyder inte så mycket för den människan som jag önskar att jag gjorde, den har ju massa andra, bättre saker i liv än mig.
Det värsta är att veta att den här människan betyder mer för mig än vad jag betyder för den, och jag vet det. Det gör ont, men vad ska jag göra då. Visst, jag har bra saker i mitt liv med, men just nu är det den här människan som får mig att må bra. När allt annat suger så kan jag alltid ringa och prata av mig. Men hör personen så mycket av vad jag säger längre? Lyssnar den till vad jag faktsikt säger? Är personen glad att jag ringer, eller börjar det bli för mycket?

Är det något som förändras, eller är det bara jag som är paranoid? Är det jag som tror att alla lämnar mig, eller gör dem faktisk det tillslut?

Vågar jag lita på någon, eller är allting bara skitsnack från varenda en?

Kommentarer

  • M a m m a . J e s s i c a säger:

    Goddag!
    Hoppas du haft en bra dag :)
    Och att du får en lika bra kväll :)
    Kram!

    2008-05-20 | 16:56:47
    Bloggadress: http://jyees89.blogg.se

Kommentera inlägget här: