Sista söndagen på Gotland. I maj.

Kategori: Naathalie,

Hello.
Hemma igen, efter en familjeträff som varade från fredag tills idag - mamma fre-lör och pappa lör-sön. Blev riktigt bra ändå, har nog inte fattat det där med familjen tidigare. Jag har ju inte direkt varit den bästa dottern/systern de senaste månaderna, eller kanske inte ens det senaste året.
Men det ska det bli ändring på nu, när jag känner att jo, jag behöver faktiskt min familj också. Jag klarar mig inte själv. Dem är ju inga hjältar precis, men dem är mina föräldrar och jag älskar dem. Även om de är bra jobbiga ibland.

Vaknade vid halvåtta och skickade iväg ett sms till Anton och sa att jag dissade konfirmationen idag. Somnade därefter om och vaknade halv elva. Satte nästan direkt igång med att sortera alla pappas vinylskivor. (Nej jag vet, inga cd-skivor som jag skrev igår).
Vinylskivor alltså, coola grejer det där. Dem ska alla bli mina en dag, det har pappa sagt till mig X antal gånger, så jag är ganska säker på det.
Det dammade något fruktansvärt, så jag blev på halvdåligt humör och ville bara att det skulle ta slut.

Segade mig igenom hela dagen - degade framför datorn, pluggade och spelade backgammon med pappa framtills klockan började närma sig tretiden då jag satte igång att lägga över ny musik till ipoden. Min fula äckliga ipod som jag inte vill ha längre.
Stack till Gutavallen och sprang cooper idag med, gick dessvärre inte så bra den här gången.
Medan jag sprang där så tänkte jag att; fan vad bra kondis jag har nu helt plötsligt. Inte ens lite trött efter 4½ varv, är det verkligen sant? Har jag blivit så bra efter bara en gång?
När jag kom i mål efter 5 varv såg jag att så var inte fallet.
10.53 visade tidtagaren. Kan det vara därför jag inte ens var trött? Kan det vara därför jag orkade springa ett varv till och knappt inte ens vila emellan?
Så jävla besviken på mig själv, men inte mycket jag kunde göra åt saken. Trampade hemåt igen samtidigt som jag funderade på om jag skulle åka tillbaka senare och springa igen. Men nej, behöver ju vila också, får pressa imorgon istället.

I lagom timing tills jag klev in genom dörren hemma hade pappa fixat Pirates of the Caribbean 3, så det var bara för mig att sätta mig ner och njuta av 7 st Johnny Depp.
En dag ska han och jag gifta oss.

Jag såg den på bio tillsammans med Swarly förra året när jag kommit hem från Kina också. Det enda jag minns efter den gången är massa japaner i krigsdräkter. Och en nästan-sexscen mellan Elizabeth och Will. Och att jag däckat någon gång. Så ända fram till nu har jag gått runt och sagt att; nej, trean har spårat ur totalt, den suger verkligen.

Nu när jag såg den insåg jag att oj vad jag missade hela filmen den där kvällen för ett år sen. Verkligen, hela filmen. Jag trodde att jag däckade någon gång, (vilket hade varit förståeligt med tanke på jetlagen, hade ju kommit hem dagen innan bara), men jag sov mig verkligen igenom hela. Kan det vara därför jag haft så svårt att minnas vad som egentligen hände i filmen?
Stackars Swarly, nu när jag tänker efter. Jag minns hur han hade frågat mig innan jag for til Kina om jag ville gå och se den med honom när jag kom tillbaka, den hade ju premiär då och allt. Vi skulle ha sett premiären, men jag hade inte kommit hem än då, så det fick bli dagen efter. Han visste hur mycket jag älskar Johnny Depp, och var jättegullig och bjöd mig och allt. Så bara somnar jag, på den film som är den sista i min favorit-trilogi.
Damn vilken dålig människa jag är.

Nu har jag sett den i alla fall. Och jag älskar den.


Anton kom hem till pappas runt niotiden, och vi tog en promenad tillbaka hem till mig. Pratade mest om Grekland eftersom han varit där i en vecka och gått och blivit brun, den jäveln.


Nu ska jag plugga, såhär i sista sekund. Självklart.
Sova innan tolv? Skulle inte tro det va.

Godnatt, swing low.

image179
Va? Är det verkligen jag, i glasögon?image180
Eller..?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: