You have to act somebody.

Kategori: Naathalie,

Skolan slut, äntligen helg! Inte för att det har varit en jobbig skolvecka precis, men ändå skönt att vara ledig.
Igen.

Var hos syon förut och frågade om han kunde hjälpa mig att kontakta den nya skolan och se om det finns möjlighet för mig att få komma dit och träffa lärarna och se hur det ser ut och så, men han sa att det var bättre om jag gjorde det själv, så jag fick några nummer som jag ska försöka ringa, antingen idag eller på måndag.
Bäst är ju om jag får det gjort nu idag, egentligen.
Måste alltså prata med Sandra också och se om hon kan hjälpa mig kontakta dem, men eftersom intagningen inte är klar förrän juni/juli så kanske det är lite svårt att få en tid nu om jag nu ändå inte skulle komma in.
Vi får se.

Sen bestämde jag mig även för att tala lite med rektorn angående min lärare, men han fanns inte tillgänglig förrän på måndag. Dessutom blev jag bemött högst otrevligt av hon som sitter i expeditionen. Jag kom in där, frågade försiktigt om rektorn fanns tillgänglig. Hon kunde inte svara schysst tillbaka, nejnej, hon var tvungen att vara kort och avbryta mig.
Inte ens ett jävla leende kunde man få.
Fucking Sweden.


Ringde precis och kollade om rummet var tillgängligt, men det var tyvärr redan uthyrt.
Så det är bara att leta vidare.


Nu ska jag försöka mig på att plugga lite, och kanske ringa de där samtalen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: