Can you hear the dolphin's cry

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Jag vet inte varför det gjorde så ont i mig.
Eller jag vet inte ens om det gjorde ont det du sa, men något kändes plötsligt helt fel.
Något förändrades mellan oss, eller är det bara inbillning?

Är det därför vi slutat prata med varandra? Är det därför vi inte längre är lika nära som vi var förr?
Eller är det också bara inbillning från min sida? Har det pågått länge, eller kom det nu?
För när du pratade med mig lät det som att du pratat med andra om mig, utan min vetskap.
Jag känner mig bara blåst, lurad. Som att du gått runt bakom min rygg och pratat, diskuterat.
Är det därför du har varit så konstig mot mig den senaste tiden, är det därför du varit så reserverad?


Jag som trodde vi skulle fika idag.
Jag som sett fram emot det, för när vi pratade igår lät det så perfekt, och jag längtade verkligen.

Ett kort "hej då" var vad jag fick.
Inte ens en blick, ingenting.
Ett "hej då" och så körde du iväg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: