positiv livssinställning

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Kanske att det är dags att sova nu.
Men nej, engelskan är ju inte klar än.
Matteboken har knappt öppnats.

Det enda som är klart är svenskan. Renskriver imorgon på lektionen och sen är den ur världen. Feel free att kasta dig in i nästa läxa, Nathalie Marie Baker.

Tiden räcker liksom inte till längre.
Den räcker till musik och den räcker till datorn.
Den räcker till att baka kladdkaka och att måla naglarna.

Men den räcker aldrig till läxorna.

Förut räckte den inte heller till sömn, men det har ändrats.
Jag kör på en hälsosam livsstil.

Jag försöker lägga mig i klok tid nuförtiden.

Jag började med det nästa vecka. Eller veckan därefter.
Eller kanske om tre veckor, för veckan efter nästa vecka har jag mitt efterlängtade höstlov, och det tänker jag inte sova bort. Jag ska vara vaken hela tiden, jag ska dygna varenda dag, bara för att jag kan.
Bara för att jag inte har någon skola.

Bara för att livet är så jävla bra.

Bara för att.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: