fredagkväll

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Godafton.
Äntligen. Äntligen är jag hemma, uppkrupen i min säng och nördar framför datorn och verkligen uppskattar värmen här inne till max.
Det är maxat, hela skiten.

Var på hockeyn förut som sagt. Säsongens första match, NHC-Åkers.
Kunde dock inte se hela matchen eftersom jag var tvungen att vara barnvakt tillsammans med kusin. Men kan i alla fall säga att jag är halvt stolt, då vi faktiskt lyckades få in 6 mål.
Matchen slutade 6-6, något vi verkligen inte förväntade oss.

Efter matchen körde Sandra ner mig till centrum där jag mötte upp med Sophie. Hon ville ut, trots det tråkiga vädret, trots den förbannade kylan och blinkande himlen. Så det var väl bara att tacka och ta emot.
Nästa gång bestämmer jag.
Nästa gång är vi hemma hos dig och kollar på film, punkt.

Vi gick runt ett tag tills vi stötte på några andra.
Men det blev förbannat kallt, så tillslut gick vi till hennes kusins jobb för att hitta lite värme. Värme fanns, och jag hittade även lite, lite sömn.
Räckte för att en halvtimme senare ta mig hem. 

Men det var förbannat kallt och mina händer dog på vägen.


Nu tänker jag tvätta ansiktet, borsta tänderna och bara krypa ner under mitt svarta satintäcke och njuta av värmen, njuta av sängen.

Njuta av livet en lugn fredagkväll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: