ironi är mitt efternamn

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Hemma igen, söndag igen.
Träden välter nästan och vinden viner utanför fönstret, men det är ju så det ska vara.
Det är ju höst nu, eller hur.
Det är ju det här jag har längtat till - att bara få sitta inomhus utan skuldkänslor, att få ligga under tiotals täcken och filtar med hundratals kuddar och bara sätta igång en film och njuta av livet.
Att inte behöva gå ut, att inte behöva någonting. Att bara få vara, utan några plikter.
För nu när jag bor ensam behöver jag inte göra någonting, om jag inte vill.
Ingen som tjatar, ingen som ställer till med oreda i mitt huvud.
Bara jag och mina Nathalie.

Och någon till, om vi vill ha sällskap.
Gårdagen vart i alla fall bra, jag hittade en tvättid tills idag istället, så jag slapp slösa bort hela lördagen.

Matchen för tjejerna gick som vanligt.
0-16, eller var det 0-15?
Jag minns inte.
Killarna vann i alla fall sin match, men vet inte med hur mycket för poängtavlan la av framemot slutet.

Fick sällskap hela vägen hem, ända fram till dörren.
Sånt gillar vi.

Runt sex-halvsju tiden tog jag åttio kronor ur min blå spargris (som jag egentligen inte har råd med) och gick över till Sandras.
Hannes jobbade natt, så hon och Vickan tänkte ha filmkväll och bjöd över mig.

När jag såg vad de handlat insåg jag att de räknade inte med att bara jag skulle komma.
De verkade räkna med hela Nynäs hockeylag.

Vi kollade på "The hitcher" och "Superhero Movie".
"The hitcher" har jag redan sett två gånger (eller fler) och "Superhero Movie" sög.

Runt elva-tiden kom Janis över och gick inte hem förrän runt halv två.
Jag och Vickan satt ensamma kvar uppe och såg på någon riktigt dålig B-skräckis på trean, då Sandra redan gått och lagt sig med L-E som just inatt verkade ha svårt att sova.
Ingen av oss förstod någonting, men vägrade stänga av teven förrän filmen var slut.

Klockan var halv tre när  jag tänkte pallra mig hemåt. Men jag kom inte längre än till soffan där jag däckade.
Vaknade runt elva idag och kom just precis innanför dörren.

Tänkte faktiskt ta tag i lite saker nu, greja lite.Och plugga. Göra klart svenskan i tid för en gångs skull.
Lämna in den när den ska vara inne och inte en vecka senare.

Klockan tre måste jag tvätta också.
Vad roligt jag ska ha det idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: