en vettskrämd vegeterian

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Lovets första kväll är nästan över.
Först var det ishockey, 6-2 till oss.
För en gångs skull gick vi lyckliga från ishallen.

Tvillingarna kom dit i början av tredje perioden och såg resten av matchen med mig.
Vi skyndade oss sedan till Kvantum för att handla godis som vi skulle ha till filmen.
Som tur var slängde de inga kommentarer om mitt stökiga hem, men jag antar att de inte tyckte att det var varken speciellt fint eller hemtrevligt.
För det är det inte. Få ett rum med endast en säng hemtrevligt och jag ska fira med en flaska champagne.


Tanken var att jag skulle hoppa bums i säng nu när tvillingarna gått hem, men efter att jag fått av mig vardagskläderna och fått på mig täcket så ändrades den tanken.
Jag blev pigg och bestämde mig för att slösa bort ännu lite mer av mitt liv framför datorn. Kanske att jag fortsätter kolla klart på PS. I love you själv, men jag har en känsla av att jag kommer somna med datorn i knät.
Och det är inte så bra med tanke på att jag är nybliven vegeterian och tänker på miljön.
Alltså kan inte datorn stå igång hela natten.
Inte ens nu, inte ens en liten stund. Och lampan, den borde inte lysa. Onödigt mycket energi. Jag kan tända hundra värmeljus och njuta av höstens mörker och kyla istället. Fast från insidan då alltså.

Jag hatar svåra situationer.
Jag tror inte att jag kommer klara mig länge som vegeterian.
Har dock gått en hel dag utan att jag fått i mig något kött.

Och det är ju alltid något, eller hur.

Kommentarer

  • Sharogh säger:

    Du kommer aldrig lyckas ;) och om du vill förbättra miljön.. varför tog du bussen hem för? kanske 800 meter hem till dig från skolan ;)

    2008-10-25 | 00:52:39
  • Spotlights säger:

    *Yey, välkommen till min värld. I natt drömde jag att jag åt massor av kött och sen spydde jag upp det - låt det inte gå så långt snälla du. <<<<<<3

    2008-10-25 | 09:08:10
    Bloggadress: http://spotlightss.blogg.se/
  • Emma säger:

    Ps I love you är världens bästa film! :)

    2008-10-25 | 14:37:04
    Bloggadress: http://emmasnall.blogg.se/
  • siss the bliss säger:

    du är så söt och jag saknar dig!

    2008-10-27 | 20:56:04
    Bloggadress: http://sissaul.blogg.se/

Kommentera inlägget här: