dy-dy-dygnet

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Jag var ju och kollade på ett till ställe igår, men trots att det ligger i ett finare område än det första och bla bla så kändes det inte bra.
Jag tror nog att jag flyttar som det är bestämt, till det första jag var och kollade på, och jag flyttar nu på onsdag.
Eller jag får iallafall nycklarna då, sen får jag se om det blir flytt samma dag eller om jag tar det i helgen.

Snart står jag helt på egna ben, med egen vilja och absolut inga regler.
Men jag klarar mig, alla räknar ju med mig som vuxen nu. Jag kan ta hand om mig själv. Jag vet vad som är rätt och fel.
Jadå, det är självklart.
Jag ska ju trots allt flytta till eget.


Igår vart det filmkväll hos Linnéa tillsammans med Louisa och Vincent.
Eftersom jag är mer för skräck än Linnéa är så fick jag gå med på att hyra "Bee Movie" (som jag redan sett) för att jag skulle få min "The Eye" (som jag tror att jag kanske nästan redan har sett).
Efter B-filmen tänkte Louisa på refrängen och stack. Jag, Linnéa och Vincent satt där i timmar och gjorde mest ingenting vettigt.
Och eftersom jag nu befann mig i tråkigt och fegt sällskap fick jag, runt tvåslaget, be Harald komma över och se "The Eye" med mig, vilket han gladeligen gjorde.

För alla vill umgås med mig.

Imorse när jag vaknade med huvudet på den ena och benen slängda över den andra satt jeansen inte alls lika bekvämt längre och tröjan jag lånat av Linnéa var inte längre lika behaglig och mina ögon kunde jag knappt öppna.

Runt halvtolv-tolv kom jag hem för att äta lunch med familjen, Hampe och lagets nya tillskott.
Och precis innan de skulle till ishallen var det fullt hus i ungefär, sju minuter.
Matchen gick för övrigt askalas.
Jag taggade, jag kom dit och jag hejade fram fucking jävla nynäs till fucking jävla vinst.

För att jag är så bra.

Kommentarer

  • Maya säger:

    Det låter snarare som att du inte behöver mig. Som att du kan lämna allt här ändå och då innefattar det mig.

    2008-09-29 | 13:02:30
    Bloggadress: http://mayaws.blogg.se/

Kommentera inlägget här: