Ett hej sitter inte fel

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Klockan är alldeles för mycket, jag borde redan ligga och sova.
Men tvättstugan är uppsatt på oss, så den måste skötas.
Och läxorna ligger utbredda här i min dubbelsäng och stirrar upp på mig.

Som om jag vore korkad.

Men det är något annat som tar stopp också, något som bara får mig att stanna kvar uppe, något som får mig att ignorera mitt eget begär efter sängen.

Jag gick ner och mötte pappa vid båten förut, härligt att träffa han igen, nu när det inte längre händer så ofta.
Jag fick en kasse med filmer, däribland "P.S I love you". Så nu funderar jag faktiskt på att inte lägga mig i tid alls ikväll, utan istället bara ligga uppe flera timmar längre än jag egentligen orkar, bara för att se just den filmen.
Flera gånger om, bara för att.

Bara för att den är så jä-jä-jävla bra.
Bara för att jag är så jä-jä-jävla bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: