sommartvister

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Sjukhusvisiten gick bra. Fick väga mig och ta blodprov, sedan var det klart.
Passade på att kolla lite på stan i samma veva men kände att det inte var riktigt min budgets verklighet att köpa något nu.
Mina pengar kommer inte förrän sista september, och jag fasar inför att kolla hur mycket pengar jag har kvar på kontot efter igår.

Speciellt när det slog mig att jag shoppat väska och pizzor för pengarna som var menade till min grafräknare.

Damn, nu måste jag betala den själv iallafall. Jag kan ju inte direkt komma till pappa igen.
"Hej pappa! Eh, jo såhär va. Jag råkade omedvetet handla en väska för pengarna jag fick av dig som var till grafräknaren, och ja, jag vet att jag just fått ett par skor för ca tusenlappen, men kan du sätta in sjuhundra till så jag kan köpa den där räknaren iallafall? För jag vill helst inte betala den själv."

Jag är så jävla snål.




Nu ska jag ta en promenad ner till centrum och hämta min cykel, trots att det regnar ute.

Inte för att det är något fel med det, jag gillar ju regnet.

N

Kommentarer


Kommentera inlägget här: