spring vår, spring

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Hemma en snabbis, kanske att jag hinner diska det som Magnus aldrig gjorde och möjligtvis kanske plugga lite, runt halv sex kommer i alla fall Magnus och hans päron och hämtar mig.
Så alltså, schemat för e.m ser ut som så:
Packa
Diska
Tvätta
Städa (lite)
Skriva
Plugga

Fast egentligen vill jag bara springa ut i nästan inga kläder alls och njuta av den värmande solen och den klarblå himlen och doften av vår och knopparna på träden och fåglarna och gruset som försiktigt skadar mina bara fötter. Jag vill ut helt enkelt, jag vill inte vara inne. Hemma, på Gotland, kunde jag sitta i fönstret och plugga och läsa och skriva och göra allt sådant medan solen värmde mig, men gör jag det här får jag nog bara ont i nacken och tilslut en sne rygg.

Plugga på verandan, vilken idé. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: