11/12-09, I will love you day and night

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Nu sitter jag hemma på sängkanten igen. Snart är det dags att laga mat, men först måste jag bara inse att jag inte tog med mig några böcker hem. Det har inte hänt sedan jag började tvåan. (För ja, i ettan var jag nog lite slarvig precis i början eller just innan loven). Så galet skönt, fast det känns ändå som att jag måste plugga på någonting, så därför ska jag nog ta och läsa lite ur boken vi fick på svenskan, Candide. Sen kan jag ju faktiskt ta vara på tiden och läsa ut Harry Potter and the prisoner of Azkaban som jag håller på med just nu och har gjort lite för länge. Jag skyller på att skolan har tagit för mycket tid. Det känns otroligt skönt att inte plugga, om så bara för en dag.

Ikväll ska jag på musikal med Linnéa. Det är Amanda-Linns syster som har satt ihop den och amanda är såklart med. In på Willys och köpa godis först, röstar jag för. Massvis med godis. Jag har blivit så sötsugen på sistone.
Man skulle nästan kunna tro att jag var gravid och hade fått noja på godis. Fast då skulle jag ju vara gravid hela tiden, inte bara i nio månader.

Vi hoppas på en trevlig fredag.
Åk inte din iväg. Jag vill ha dig kvar här hemma hos mig, i kalla Sverige.
Stannastannastanna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: