15/12-09, snösnösnö

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Idag var det en himlans massa snö utanför mitt fönster när jag vaknade. Och det stora undret (för mig som kommer från Gotland där snön ligger kvar i max tio minuter) är att det var ännu mer snö när jag kom ut från skolan tre timmar senare. Försökte mig på att plugga lite matte när jag kom hem, men jag fattar ingenting och har ingen pojke som kan hjälpa mig här hemma. Det är sämst att du är sjuk när du har en flicka som behöver hjälp med matten.

Middag blir nog lite rester från senast, och när disken är borta och matteboken är ihopslagen ska jag slänga mig i sängen med en påse godis och kolla på Across the Universe och sakna min vän som åker till Australien imorgonbitti. Jag har bett henne att inte åka, men av någon anledning tycker hon att Australien verkar mer spännande än att tillbringa tiden med mig. Det tycker jag låter lite konstigt.
Ja kumme sakne di. Ba' så du vejt.

Åh. Om vi skulle vilja höra en väldigt ointressant sak så har  jag fixat Dolce & Gabbana - tema på min webbläsare. Jag diggare' stenhårt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: