19/12-09, 18-årsfest och julklappsshopping

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Goddagens. Nu är vi hemma efter en vinterkall dag på stan. Vi lyckades hitta julklappar till några lyckligt lottade bekanta, och hann dessutom kila in på Siesta för en mysig fikapaus.
Det är så bra med Gotland, för om jag skulle få dåligt samvete över hur mycket buss jag åker uppe i Nynäs så utjämnas det med hur mycket jag går här hemma. Det är galet, enda stället man bilar till här nere är hamnen och fest. På tal om fest; Virginias 18-årsfest igår. Roligt sällskap, mycket dricka (dock inte för oss under 18), bra musik och galet god mat. Det tackar vi alla Virres mamma för. Tyvärr så blev det ingen skjuts hem utan vi fick gå hem i -6 grader och nylonstrumpbyxor. Ja, jag alltså. Magnus gick också i -6 men han hade inte nylonstrumpbyxor. Han hade jeans och kavaj och skjorta och slips och hela karusellen så han var säkert varm.
Ikväll blir det bio med Virginia och Jakob; Avatar. en till kylig promenad till stan, men vad gör man inte för en mysig stund i en mörklagd lokal.
Och förresten, jag kollar lite klänningar nu på Asos.com. Bara utifall jag skulle hitta något fint till nyår. Och kanske ett par fina nya pjucks till det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: