24/12-09, god jul

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Här är några av de julklappar jag fick av mamma idag. Fler kommer imorgon när jag firar hos pappa.

Den här boken, the Heroin Diaries, är galet bra. Man liksom fastnar, sugs in i den och känner att man är delaktig i hans jävla missbruk. För det är vad boken handlar om; Nikki Sixx' värsta tid som missbrukare - heroinet. Ordentligt bra. Den är skriven i dagsboksform dvs det är samlade anteckningar från hans dagböcker och nerklottrade tankar på löst liggande pappersbitar som är själva boken. Ruskigt snygga illustationer och ja, allting är bara äckligt perfekt med den. Och då frågar jag mig själv; när blev en bok om ett jävla vidrigt, smutsigt missbruk, perfekt? Tål att tänkas på.
Hur som helst så kan jag inte slita mig från boken och vill inte att den ska ta slut heller.

Jag menar, kolla på det här uppslaget:
Jag är helt såld. SÅLDSÅLDSÅLD. Jag vet inte, det är lite i samma stuk som Marilyn Mansons bok The Long Hard Road Out Of Hell, så kanske är det sånt jag gillar. Därmed får ni tillåtelse att köpa dessa böcker till mig om vi skulle känna för att någonsin ge mig en bok:
Dirt
Slash

Nej nu är det dags att krypa till kojs och mysa med Nikki Sixx och hans pundarpolare. Jeah.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: