1/7-09, lata, lättklädda solskensdagar

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Dagens dresscodes: lättklätt och bokläsarögon. 
Hela den här dagen har varit ett enda stort slapp-moment. Vaknade vid tolv, steg ur sängen närmare två timmar senare. Och två nästan utlästa böcker. När molnen sprack upp for vi ner till vattnet och badade, i cirkus en timme skulle jag gissa på att vi njöt av den tillfälliga sommarvärmen. Lagade mat, fortsatte läsa. Fortfarande, runt niosnåret sitter vi båda nere på undervåningen och läser. Och jag som för tillfället håller på med tre böcker samtidigt bara för att jag inte har tålamod nog att hålla mig till en; Box 21 av Roslund & Hellström, Matildas sista dans, av Tamara McKinley och Den mörka ängeln av Mari Ljungstedt. Den fjärde ligger och väntar på mig i väskan; Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson.

Jag är mitt uppe i min läsarperiod och fasar inför skolstart då den kommer få ett abrupt slut.

Snart beger vi oss återigen  ner till havet för ett kvällsdopp i solnedgången.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: