24/7-09 kortfattad uppdatering om den gågna månaden

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Ett stort glapp i uppdateringen, men datorn har inte varit min prio ett den senaste tiden. Senaste månaden, rättare sagt.
Dagen efter jag kom hemifrån Tjockholmen, dvs den 8 juli, tog jag och pojkvännen båten över till Gotland för att spendera en och en halv vecka där. För en gångs skull ser det faktiskt ut som att jag inte ska lägga upp flertalet bilder därifrån, varken här eller på min bilddagbok. Eller så kanske det kommer senare. Bättre sent än aldrig. 

De senaste dagarna har jag intensiv-umgåtts med min kusin, då vi inte setts sen ca en månad tillbaka. Igårkväll åkte hon till Gotland och kommer stanna där i tre veckor. Och snart blir det Gotland för vår del igen, då vi ska åka ner och se Nynäs möta AIK. Det ska nog bli spännande, om vi kommer ner över huvud taget.

Vaknade kl elva imorse (måste vara något av ett rekord den senaste tiden), då jag hade en lugn stund för mig själv och läste i tjugo minuter, innan jag bestämde mig för att sticka ut och ta springturen på morgonkvisten istället för till jobbet och duscha där. Det här med att springa en stund varje dag, det är något min kusin började med för att komma i form igen efter att ha fött sitt andra barn. Jag har än så länge inte fött några barn, men jag hakade på i alla fall - och upptäckte hur skönt det kändes efteråt. Jag sprang visserligen tidigare, förra året och så, men tiden försvann iochmed att jag började gymnasiet. Ska försöka lägga upp tiden bättre den här gången, så jag hinner med både och. 

Igår träffade jag Amanda, tillbaka från USA för inte så länge sedan. Vi hörde nyheten om kraschen med Gotlandsfärjorna
 och befann oss inom någon 
timme nere vid hamnen för att kolla på uppståndelsen.
Visby innerstad

Kommentarer

  • My säger:

    Är ni på Gotland nu? :P

    2009-07-24 | 19:57:46
    Bloggadress: http://myysophia.blogg.se/
  • My säger:

    Jaha :P Hade varit lite kul annars :P

    Jo, vi hade det jättebra! :) Väldigt skönt att komma bort från Nynäs ett tag, haha :P

    2009-07-25 | 10:04:42
    Bloggadress: http://myysophia.blogg.se/
  • My säger:

    Kommer inte riktigt ihåg vad stället heter med det tillhör nog Visby :P Vi bodde hos min halvkusin, typ 5 min bilresa från båten :)

    2009-07-25 | 13:01:46
    Bloggadress: http://myysophia.blogg.se/
  • My säger:

    haha, nej verklgen inte ;)

    Vet att min moster bor i Gustavsvik, och att vi var på fårö en dag, men inegn aning om var vi bodde ;)

    2009-07-25 | 13:43:18
    Bloggadress: http://myysophia.blogg.se/
  • My säger:

    Jaha, vad kul :D

    Hahahah, ja, det låter ju jättebra xD Tur att jag hade andra människor runt mig som visste vilket håll norr låg åt ;)

    2009-07-27 | 19:33:25
    Bloggadress: http://myysophia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: