2/7-09, SENTIMENTALIST

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Tänkte bara gå in en snabbis på datorn, mest för att skriva ett kort inlägg här innan jag kilar ut med Linnéa och Johanna. Men så kom jag in på facebook, och råkade se att Jonna Gotvik, min vän från Gotland, lagt upp ett album från deras resa i Taizé. Att känna igen mig överallt och i allt de gjorde sved till inom mig. Fast den försvann fort, när jag påminde mig om att det var jag som valde att lämna dem, det var mitt val att flytta ifrån dem och skaffa mig ett nytt liv, med nya människor. Jag kan inte klaga för att dem har varandra. jag hade haft dem också, jag hade fortfarande varit en av dem om jag inte bestämt mig för att båten därifrån för sista gången. 

Ibland undrar jag hur allt hade sett ut om jag hade stannat. Om jag inte kommit hit. 

Jag undrar hur allt hade sett ut om någonting bara hade gått fel.
Bild från Taizé juni 2008. 
Fotograf: Virginia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: