17/6-09, det är onsdag och jag ska bli rik

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Hemkommen från en kort sagt död dag på jobbet. Jag tillbringade natten hemma hos Magnus så det var bara att stiga upp äckligt tidigt imorse (kl sex) för att trekvart senare få skjuts till bussen tre kilometer bort. Solen var dock ingen sommarsol, mer en varm vårsol. Men jag är väl den sista som ska klaga, det enda jag har gjort hela lovet har varit att klagat på ful-regnet. Så smile på mig. 

Solen värmer genom fönstret, jag har shorts och linne på mig och funderar på att ta en promenad ner till jobbet för att möta älskling så vi kan ta en promenad hem tillsammans. 

Imorgon är min lediga dag. Jag tänker tillbringa den med kusin och Nova på stan i jakt efter ett par nya skor och en midsommarklänning. Jag vet precis vad jag vill ha, precis hur det ska ut och hur det ska sitta. Dessvärre tror jag att jag måste skaffa lite fantasi, en symaskin, lite ork och en gnutta intresse, för om jag ska få det jag vill ha så måste jag nog sy det själv. 

Eller så nöjer jag mig bara med samhället. 
Fast mest tror jag på idén att bli stenrik och anställa en privat sömmerska. Ja, det gillar jag.


Jag ska bli rik.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: