22/6-09, kvällsdopp i solnedgången

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Även fast solen har legat på hela dagen och värmt - i alla fall min - regntrötta kropp så var det inte så varmt i vattnet som jag kanske hade förväntat mig. Runt fjorton grader tror jag den silvergrå termometern visade, om jag inte minns helt fel.Vi bestämde oss som sagt för att gå ner och ta ett kvällsdopp, och jag kan säga att det var inte långt ifrån att jag fegade ur. När vi kom hem blev det ett varmt bad i badkaret istället. (Jag är säker på attt det var tanken på det som fick mig att slutligen hoppa i ändå).

Resten av dagen har vi tillbringat ute i Magnus båt, självklart passar vi på att komma iväg så fort solen lyser - och värmer.

Av någon konstig anledning är det inte lika lockande att vi måste krypa ner under täcket nu eftersom Magnus börjar när klockan slår tio imorgon. Jag börjar inte förrän klockan tre, så ska nog passa på att sova ut en stund när jag kommer hem, och lite senare gå iväg och njuta av sommaren. 

Om det blir någon, dvs. Det vet vi ju aldrig säkert, liksom.

Godnatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: