23/6-09, late dar och jobbe'

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Ibland kan det ändå vara rätt skönt att stiga upp sådär onödigt tidigt på morgonen.
Vi satte oss på bussen runt niosnåret, kom in till Nynäshamn runt halv tio. De sista stationerna fick jag åka själv då Magnus gick av för att jobba några stationer innan. Så fort jag kom innanför dörren bestämde jag mig för att ta tillvara på sommarvärmen innan jag börjar jobba klockan tre. Sagt och gjort; jag fixade fram bok, godis, dyna och en flaska vatten, slängde på mig förra årets bikini och la mig ute på gräsmattan. 

Nu, nästan tre timmar senare har jag snart läst ut boken och är glad över svalkan inomhus i några minuter. Snart är det dessutom dags för mig att att göra mig i ordning, blir en promenad till jobbet idag med.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: