29/6-09, SEMESTER

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Plötsligt, när jag satt där igår och blickade ut över alla kunder, så insåg jag till min förfäran att min livssyn förändrats något enormt som genom ett klockslag. Plöstligt mpdde jag dåligt när jag såg alla dessa medelålders föräldrar som sakta gick runt med kundvagnarna framför sig samtidigt som dem trötta och utslitna ändå försökte hålla koll på deras ungar.

Med ens insåg jag att jag inte längre drömmer om att leva något svensson-liv med familj, villa, bil och storhandla varje söndag. När blev jag såhär? Jag har ju tidigare bara velat bli som dem, nu fick jag en klump i magen när jag såg dem, 
Det är konstigt hur snabbt allting förändras. Hur snabbt jag förändras.

Om någon timme tar jag och Magnus och åker hem till honom, men än så länge ligger han fortfarande och sover. Slöfock.
Men fritt fram för mig att städa undan lite under tiden. Som om det skulle hända.
Fast iochförsig har jag ju tid på mig nu, för idag började min efterlängtade semester. Sen är det bara att återgå till jobbet ändda fram till skolan börjar.

Kommentarer

  • Randy säger:

    Tack detsamma, något du vill läsa mer om? =)

    2009-06-29 | 23:48:03
    Bloggadress: http://randys.se

Kommentera inlägget här: