25-26/6-09, slit-och havsliv

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Har just avverkat näst sista arbetsdagen innan min efterlängtade semester. Skönt.
Hela dagen har jag dessutom haft ett sug efter att bara få komma hem och mysa ner mig under täcket med andra boken av Stieg Larsson (som jag inte äger) i pocketform. Klart att man ser smartare ut med en pocketbok i handen. Att jag inte själv äger den borde ju inte vara något hinder, tänkte jag - det är ju bara att låna den av någon. Men det var inte så lätt som jag trott. Pengarna på mobilen har tagit slut för den här månaden (första gången på väldigt länge som det händer, men jag antar att det blir konsekvenserna av cirka fyra sms-biljetter), så här sitter jag, utan någon som helst möjlighet att få tag i boken som jag så gärna velat läsa hela dagen. 

Jag får väl nöja mig med en annan bok helt enkelt.

Igår efter jobbet tog jag bussen ut till Magnus. Vi, tillsammans med hans far och syster tog en vända med hans egen, nyligen sjösatta båt i skärgården. Här följer några bilder från den lyckade kvällen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: