26/5-09, SÖS

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

I skrivande stund befinner jag mig på Södersjukhuset, i väntan på att dietisten skall komma och ropa upp mitt namn så vi kan få det här överstökat. Det här som jag väntat på i över ett halvår.

Inget speciellt, dock.

Lyxigt värre med ett eget rum med egen dator. Eget, tills en annan tonåring kommer hit och påstår att rummet är lika mycket sitt som det är mitt.
Jag är inte bra på att dela. Eller kompromissa heller, för den delen.

Ikväll sover jag hemma hos Magnus, det är ju DH.

Mina fingrar värker, mina fötter skaver i mina halvnya skor, mitt ansikte steks av solen så fort jag kommer ut. Solen värmer, värmer för mycket för att det ska vara okej att ha trasiga jeans och skjorta på sig. Och imorgon blir det samma visa igen, trasiga jeans och någon annans skjorta.

Ändå hoppas jag att solen är lika outhärdligt varm då som den är idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: