14/11-09, datordag, nytrimmad och alldeles perfaaa

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Godkväll. Sitter hemma hos Magnus ensam med två datorer och Neil Young - Harvest.
Jag borde egentligen plugga matte nu med tanke på att jag har halvkursprov i matte C på fredag (har hittills gjort 2 tal), men jag kan inte riktigt slita mig från den här skärmen. Hela dagen har gått åt till att överföra alla bilder och allt annat av värde från datorn till mitt USB-stick, vilket jag borde ha gjort för flera veckor sedan, men något som aldrig riktigt blivit av. Släpade med den hem till Magnus där han fortsatte trixa. Nu, (äntligen!) är den klar. Som en nhelt ny dator - den fungerar! Dessutom har han installerat Windows 7, så nu trivs jag asbra här med datorn. (Vill du bli min nya bästis-feeling). Så ja, här har ni en lycklig Nathalie. Helt utan bilder, musik och andra filer på datorn. Kanske ska jag behålla den såhär ren?
Magnus åkte just iväg till Gröjdby, dags för spelkväll - guys only. Var egentligen planer på att jag skulle med, men hur som haver. Om tio minuter börjar "Twilight" på TV1000, så dags att pallra sig nerför trappen för att mysa framför film med Magnus päron och syster (om denna i sin tur kan slita sig från Scrubs, dvs.)
Pussgodnatt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: