21/11-09,Och när ljuset släcks så ska du vara min

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Jag har haft många "det-bästa-som-hänt-mig" inom musiken.
Idag är Kent det bästa som hänt mig. Kent Kent Kent. Perfekt humör ger perfekt musik.

En lördag som jag vaknar upp alldeles ensam. Något som inte händer så ofta.
För en gångs skull tog jag vara på livet; det var sol ute så jag drog på mig kläderna och tog en mysig promenad ner till centrum och tillbaka tillsammans med mammas röst i öronen. Ljuvligt.
Är det något fel på mina rosa byxor? Jag gillar dem, men när främmande gubbar på stan kommenterar dem så undrar man; stör sig folk på rosa, trasiga jeans?

Idag var det tänkt att jag skulle plugga, men eftersom att jag får panik när jag har alldeles för mycket och inte vet var jag ska göra av allt så släpper jag det bara. Vilket betyder att jag har inte ens öppnat historieboken.
Jag är hopplös, men kan inte riktigt tänka nu, kan inte riktigt fokusera på skolan efterallt.

Ikväll är jag bjuden på tjejmiddag hos Gabrielle, så ska knalla hem till Linnéa runt fem så hoppas vi på skjuts från hennes mamma. Och rim är inte min starka sida, men för en gångs skull ska jag försöka vara lika påhittig och fantasifull som födelsedagsbarnet själv och ge ett paket med rim på, även fast det inte är julafton.

Jag är nästan lika duktig som Gabrielle. Fast hon gör PS och jag gör paint.
Jag är grym i paint, beroende på vad man jämför med.
"Älskling, det är livet som leker
Det leker med oss nu
Älskling, det är livet som leker
Det leker med oss nu igen"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: