27/11-09, Gotland idag, imorgon och i övermorgonbitti

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Godmorgon! Sovmorgon för mig betydde visst att gå upp när alla andra började dagens första lektion. Men det var ju lagom skönt det med.
Diska, duscha och röja undan lite här är vad jag måste göra nu, för jag får skjuts ner till båten av farmor och hennes släkting (jag vet inte, tror kanske att hon är Lasses (som han då heter) moster eller något. Aldrig riktigt funderat på det, att farmor kan vara något annat än just farmor) vilket ger att farmor vill komma och se hur jag bor. Då måste det vara perfekt snyggt. (Vilket det oftast är).

Plugga historia som faen på båten är vad som gäller idag, och kanske få en glass eller två av farmor.
Förresten, när jag kommer ner till Gotland har jag dessutom tänkt köpa en egen fotboll, om den som ligger hos pappa är borta, förstås. Jag måste trä-trä-träna.

På tal om ingenting, jag omformaterade ju min dator för inte så länge sen. Jag har nu kommit fram till två saker:
1) Majoriteten av mina bilder har försvunnit spårlöst, dvs. även de viktigaste bilderna också.
2) Jag har numera ett nytt iTunes-bibliotek vilket betyder att jag inte kan ladda över nya låtar om jag vill ha kvar de 979 låtar jag har på min iPod . Grejen är att jag hemskt gärna skulle vilja ha de där låtarna som jag nu har på min dator, fast jag vill samtidigt inte bli av med all (skit)musik som jag samlat på mig genom åren. De som känner mig vet att jag är en extremt sentimental människa, och då blir det här en väldigt svår situation.

Typ dagens i-landsproblem bah'.
En bild från Fiskebäckskil i början av tvåan

Kommentarer

  • emma säger:

    Hahah, men självklart kan du göra det! Det blir en seg morgon för min del.. Kommer nog bli sent på lördag (vi ska ha 50årsfest för pappa). Men det blir kul att du kommer! Jag måste prata med dig.. Försöker leta upp dig i plugget i dag! :)

    2009-11-27 | 09:21:15
    Bloggadress: http://rideofyourlife.blogg.se/
  • emma säger:

    Åh okej! Vad kul det låter! Jättebra, jag ringer dig senare, och sen ses vi på söndag! :D

    Du känner inga biverkningar från vaccinet elleer?

    2009-11-27 | 09:58:24
    Bloggadress: http://rideofyourlife.blogg.se/
  • emma säger:

    Ah vad skönt för dig! Jo, jag har ont i armen, påminner lite om träningsvärk, fast gör ondare är det. Haha :p

    2009-11-27 | 18:21:25
    Bloggadress: http://rideofyourlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här: