10/10-09, om det är ett ord du kräver ger jag dig fyra bokstäver

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Tillbringade dagen nere i samhället tillsammans med mamma idag. Vi shoppade knappt något, tummen upp (på mig i alla fall). Vi fikade på Siesta och avnjöt en underbar mor-dotter-dag. Något som inträffar alltför sällan. 
När eftermiddagen kom promenerade mina ben hem till pappa där jag åt middag och tog vara på lite kvalitetstid med far. Också något som är alltför sällan. 
Kanske att jag ska flytta tillbaka trots allt.

Hela kvällen framtillsnu har jag hjälpt mamma med tekniska saker som att ladda upp bilder och skapa album och sådana moderniteter. Nu ska jag lägga mig i sängen och våndas över hur lite fysik jag faktiskt räknat idag, i förhållande till hur många timmar dygnet egentligen innehåller.

Godnatt säger jag, från en finfin helg med mamma och pappa. Imorgon åker jag tillbaka till Nynäs och allt will go back to normal. Again.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: