söndag 24 januari 2010 update

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Dags för lite helguppdatering, ser det ut som.

Fredag: Storshopping på Länna med grabbarna grus. Jag fuskade till mig två shotgun och fick därmed kontroll över musiken. Vi lunchade på Donken och filosoferade på gotländska. När eftermiddagen tog plats fortsatte jag och Magnus in till stan där vi mötte upp hans Enskedevänner som också skulle till den nyblivna 18-åringen Viktor. Vi diskuterade var vi skulle äta (jag deltog än så länge inte i samtalet) i säkert en kvart, ingen kom överens. När jag försiktigt föreslog McDonalds såg allihopa ut som att de helt hade glömt bort det stället. Ofta inte det är det första man tänker på när man säger "var ska vi äta då?" Cause I did.. Hur som helst, vi for runt lite grann, bl.a. till Globen där vi köpte hockeykort till födelsedagsbarnet. Det var asballt. Viktor var glad och festen var bra, och jag kan nog erkänna att jag gillade de flesta människorna.
Runt tolv drog jag och Magnus oss tillbaka och kom innanför min dörr hemma i Nynäshamn runt två. Förresten, det var inte många som visste vad Nynäshamn var. Eller jo, men inte Nynäs.
Lördag: Upp klockan nio, Magnus åkte hem och jag paxade elvatåget upp till stan där jag tillbringade resten av dagen med Fejbian och hans kompisar. Vi for också runt. Jag fick uppleva Nacka och Sickla och Saltsjöbanan (flera gånger) och en hel del affärer som hade jeansrea (G-star för 700:-) men inga som hade jeans till mig. Letade efter grårutiga, kostymaktiga stuprörsbyxor, men det fanns ingenstans. Vad är det för fel på världen.
Lunch: Glass på McDonalds. Middag: McDonalds. Klockan blev nio och det var dags för bio; snabba cash. Första raden längst till vänster. Jag som hade för mig att första raden brukar vara något positivt?
Kom hem till Fejbian runt två och däckade stenhårt. Jag är inte van vid sånt här liv. Springa runt i Sverige är inte riktigt min grej.
Söndag: Halv nio godmorgon upp och hoppa. Äta frukost och sällskapa lite med moster som en timme senare körde mig till tunnelbanan. Halvtolv mötte jag upp farmor vid station och fick hembakat bröd och kakor.
Nu har jag varit hemma i lite mer än en timme, snart ska jag till träningen och ikväll sover jag hos Emma. Någon åkte ju till fjällen idag och är borta i en vecka, mwhihi.
PS. Jag fick tillbaka min mössa idag, och jag är överlycklig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: