dop, femhundra och o'learys

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Idag var det dags för Nova-Lee att döpas. Även fast det regnade så räddades vi av partytält och en smärt och smidig präst (tidsmässigt sett), god mat och oslagbart sällskap. Magnus blev en bra barnvakt och hela dagen där ute i Väntinge vart lyckad. Hemma hos Olssons recidence bjöds det på tacos och efter middagen var jag, Magnus, Sandra, Mia och Hannes fast i kortspelens värld. Vi provade dam och bubblan men alla förstod inte riktigt hur det gick till och andra var alldeles för "vuxna" för att kunna gilla sådana simpla spel. Det slutade med att vi spelade femhundra och var inte klara förrän flera öl och en rom&cola senare (för Hannes och Mias del). Jag vann. Stort. Det var najs. Vi skjutsade ner Magnus till båten vid tolvtiden, och jag kände mig lite fjantig när jag kände tårarna bränna där bakom ögonlocken för att jag ska vara här en hel vecka utan honom. På något sätt känns det inte som att Gotland är Gotland på riktigt om inte han är med, vilket är väldigt konstigt med tanke på att Gotland egentligen är mitt hem, jag har växt upp här och spenderat hela mitt liv här utan att veta vem han är. Nu står jag knappt ut att vara här utan honom.

Hur som helst, efter det gick jag, Sandra, Mia och Hannes ner till stan för att höra om några sjuka inträden, bara som några exempel kan vi nämna
Burmeister: 800:-
Gutekällaren: 600:-

Och vi tyckte att HP 5 och Munken var illa på tre respektive tvåhundra svenska kronor. Stockholmsveckan är verkligen till för att jaga bort alla gotlänningar. Eller i alla fall alla människor som har lite vett innanför pannbenet.
Vi letade billigt och bestämde oss för att O'Learys med sina ynka 50:- var helt godkänt. En cider och en grusad black jack-dröm senare ville vi hem och sova hela bunten. Sagt och gjort. Ja, nästan i alla fall. Jag ska bara stänga av datorn och släcka lampan först.

Godnatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: