Du springer aldrig ifatt när jag väl är där

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Idag har jag kommit till insikt. Om mycket. Jag har inte träffat en enda riktig människa ända sedan jag åkte hem från Magnus, vilket har gett mig mycket tid över till att tänka. Jag redde ut en del saker idag. Eller reda ut kanske var fel ord, mer prata om allt utom just det där. Just det där som vi kanske behövde prata om. Men nej, vi orkar inte, vill inte förstöra det där sköra som vi har just nu, igen. Vi längtar fram och tillbaka men ingen av oss kommer längre än till vår egen ytterdörr.

Men jag har även fått en hel del gjort också. Jag har kollat på flera serier men inte kommit speciellt långt. Jag har hittat mina glasögon som tydligen legat i Magnus badrum i månader. Jag har tagit en långpromenad med mig själv och supit in sommarluften. Jag har styrt upp kalasmys på tisdag och är bortbjuden imorgon. Och jag kan inte sova. Eller jag kanske kan sova, har inte provat än, men jag kan inte lägga mig ner, jag vågar inte. Jag är fortfarande rädd efter att jag såg "The Collector" hos Emma för säkert tre veckor sedan så jag måste sova med lampan tänd när jag sover ensam.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: